En hel värld i handflatan.

Om man tänker på spel på bärbara konsoler så får man genast bilden av en nerskalad upplevelse både tekniskt och innehållsmässigt. Såna fördomar har även jag och varje gång jag ska börja spela ett spel på min iPhone så förväntar jag mig ett simpelt pussel spel. Men ibland kommer det spelföretag som överraskar en. För ett tag tillbaka började jag spela iPhone spelet Zenonia från Gamevil och "Holy cannoli Batman!" ifall jag vart överraskad. Det är ett action-RPG/2D Äventyr i bästa Secret Of Mana och Zelda känsla.

För att försöka framföra hur mycket "content" det finns i denna lilla förpackning ska jag dra en liten lista för er. Klass system, talang träd, good/evil system med olika slut, dag/natt system, avancerat equipment system, enchanting och mycket mer. Det finns hur mycket som helst i detta "lilla" spel. Grafiken är bara att dö för, pixelperfektion med en anime twist. Alla som har en iPhone eller en iPod Touch, köp detta.


Zenonia Clip

Kommentarer
Postat av: Marko

Det är ett bra spel alltså?

2009-10-12 @ 00:02:30
URL: http://jokerm.blogg.se/
Postat av: Dave

Mycket bra. Köp fort du som har en iPhone ;)

2009-10-12 @ 12:31:50
Postat av: Alex

Har också ett minne av att blivit mycket positiv överraskad till ett 2d rollspel som jag läddade ner till min mobil för ungefär 3 år sedan. Grafiken var helt ok, men mycket bra kontroller och spelupplevelse. Ibland blir man positivt överraskad. Det här såg givetvis bättre ut men man får ju hoppas att utvecklingen gått framåt :) Det går att göra mer och mer i vår mobila värld.

2009-10-13 @ 07:58:28
Postat av: Marko

Jadu jag vet inte haha, det får du frågade Srđan om haha;)

2009-12-14 @ 20:01:50
URL: http://jokerm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0